Tähän kysymykseen ei ole lopullista vastausta, sillä se riippuu monista tekijöistä, kuten siitä, minkälaisen verkkokaupan haluat perustaa ja minkä laajuinen toimintasi on. Karkean arvion saamiseksi voidaan kuitenkin todeta, että perusverkkokaupan verkkosivuston perustaminen voi maksaa muutamasta sadasta muutamaan tuhanteen euroon.
Jos haluat jotain kehittyneempää, jossa on ominaisuuksia, kuten varastonhallinta ja asiakkaiden seuranta, saatat joutua maksamaan kymmeniä tuhansia euroja. Voit tietysti myös valita tee-se-itse-reitin ja perustaa verkkokauppasi käyttämällä jotakin monista saatavilla olevista verkkokauppa-alustoista (kuten Shopify tai BigCommerce), mikä todennäköisesti maksaa vähemmän kuin jos palkkaat jonkun tekemään sen puolestasi. Verkkokaupan perustamisen kustannukset riippuvat viime kädessä omista tarpeistasi ja budjetistasi.
Paljonko verkkokaupan maksutavat maksavat?
Sähköisen kaupankäynnin maksutavat voivat vaihdella kustannuksiltaan. Joidenkin menetelmien, kuten luottokorttien, käyttö voi olla asiakkaalle ilmaista. Luottokorttiyhtiö voi kuitenkin periä kauppiaalta maksun. Toiset maksutavat, kuten PayPal, voivat periä asiakkaalta pienen maksun jokaisesta maksutapahtumasta. Myös kauppiaalta voidaan periä maksu jokaisesta maksutapahtumasta. Verkkokaupan maksutapoja on saatavilla useita, ja kunkin menetelmän kustannukset olisi otettava huomioon, kun verkkokaupan maksutapaa valitaan.
Paljonko verkkokaupan ylläpitäminen maksaa?
Verkkokaupan ylläpitäminen on loistava tapa myydä tuotteita ja tavoittaa asiakkaita kaikkialla maailmassa. Mutta kuinka paljon verkkokaupan ylläpitäminen maksaa?
Vastaus riippuu monista tekijöistä, kuten myytävien tuotteiden tyypistä, varastosi koosta ja ominaisuuksista, jotka haluat sisällyttää verkkosivustoosi. Jos myyt esimerkiksi digitaalisia tuotteita, sinun ei tarvitse huolehtia toimituskuluista.
Mutta jos myyt fyysisiä tuotteita, sinun on otettava huomioon pakkaus- ja toimituskulut. Sinun on myös maksettava verkkotunnuksesta ja verkkopalvelun ylläpidosta. Jos haluat hyväksyä luottokorttimaksuja, sinun on perustettava kauppiastili.
Kuten huomaat, verkkokaupan ylläpitokustannuksia laskettaessa on otettava huomioon monia muuttujia. Pienellä suunnittelulla voit kuitenkin pitää kustannukset alhaisina ja tehdä voittoa!
Miksi verkkokaupan perustaminen kannattaa jos myyt tuotteita kivijalkakaupassa?
Jos sinulla on fyysinen myymälä, saatat miettiä, kannattaako perustaa myös verkkokauppa. Loppujen lopuksi, miksi tehdä ylimääräistä työtä, jos myyt jo henkilökohtaisesti? Seuraavassa on muutamia syitä, miksi voi olla kannattavaa perustaa myös verkkokauppa
Ensinnäkin verkkokauppa antaa sinulle mahdollisuuden tavoittaa laajemman yleisön. Jos ihmiset voivat ostaa sinulta vain henkilökohtaisesti, heitä rajoittaa maantieteellinen sijainti. Mutta jos he voivat ostaa sinulta verkossa, kenestä tahansa maailmassa voi tulla asiakas
Verkkokaupan toinen etu on, että se on avoinna ympäri vuorokauden. Vaikka fyysinen myymäläsi olisi suljettu, ihmiset voivat silti käydä verkkosivustollasi ja tehdä ostoksia. Tämä tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuus tehdä myyntiä ympäri vuorokauden, mikä ei olisi mahdollista pelkästään kivijalkamyymälässä
Verkkokauppa voi myös auttaa rakentamaan brändiäsi ja lisäämään tunnettuutta. Kun annat ihmisille toisen tavan olla vuorovaikutuksessa yrityksesi kanssa, voit luoda lisää kontaktipisteitä ja syventää suhdettasi asiakkaisiin
Kaikkien näiden tekijöiden vuoksi verkkokaupan perustaminen kannattaa – vaikka sinulla olisi jo fyysinen myymälä. Jos siis myyt tuotteita, harkitse myös liiketoimintasi viemistä verkkokauppaan!